Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us

Ce mix dintre munca de acasă și munca de la birou ți se potrivește?

În această perioadă de revenire la normal după pandemie, mulți profesioniști care au posibilitatea să muncească remote optează pentru o abordare hibridă a muncii – uneori aleg să lucreze de la distanță, iar uneori de la birou.

În ultimul an, mulți au descoperit beneficiile muncii remote. Printre ele se numără care abilitatea de a rămâne concentrat mai mult timp pe un task, flexibilitatea programului de lucru, un work-life balance mai bun și mai puțin timp pierdut pe drum. Însă, o dată cu redeschiderea clădirilor de birouri, ne reamintim și despre părțile plăcute de a munci într-un colectiv: interacțiunea socială, colaborarea cu alți colegi pentru un proiect, discuțiile din pauzele de cafea și așa mai departe.

Acum că te afli între ciocan și nicovală, cum alegi câte zile muncești de la birou și câte de acasă? Cheia este să identifici care părți ale jobului le faci mai bine în fiecare spațiu de lucru. Poate dacă ai o sarcină care necesită multă muncă de concentrare, stai și lucrezi de acasă, pe când dacă ai de făcut un brainstorming sau un task colaborativ, te duci la birou să lucrezi cu colegii.

În acest articol vom discuta câteva aspecte de luat în calcul atunci când vrei să găsești mixul potrivit dintre work from home și work from office pentru tine:

Măsoară-ți productivitatea la muncă în ambele spații de lucru.

În primul rând definește ce înseamnă productivitatea pentru tine: ore muncite, mailuri răspunse, rapoarte finalizate, linii de cod scrise; apoi măsoară timpul alocat fiecărui task (poți folosi un time tracker). Dacă te ajută, scrie într-un tabel sau folosește un tool de project management pentru a monitoriza realizările de muncă dintr-o săptămână, task-urile finalizate și de ce nu, cum te-ai simțit la finalul zilei. 

Apoi compară datele dintre rezultatele obținute în telemuncă versus cele obținute la birou. După o perioadă vei avea destule cifre pentru a avea o vedere de ansablu asupra productivității tale în munca remote versus în munca de la birou.

Descoperă care locație se potrivește mai bine căror task-uri.

Observând tabelul mai sus descris, vei începe să identifici tipare de productivitate și vei putea face o delimitare clară dintre activitățile care se pretează mai bine la munca remote și cele care sunt mai eficient rezolvate la birou.

Bineînțeles că mixul poate fluctua și în funcție de perioade. De exemplu dacă se apropie un deadline important și trebuie să lucrezi mult alături de alți colegi și să participi la meeting-uri frecvent, atunci este clar că prezența la birou te ajută mai mult.  Pe de altă parte, daca ai de realizat o prezentare mare, o strategie sau un raport atunci vei avea nevoie de mai multă liniște pentru concentrare, de care ai parte doar la biroul de acasă.

Ideea este să observi unde funcționezi cel mai bine și unde poți da cel mai bun randament și când. O introspecție asupra nivelului tău de productivitate de la locul de muncă poate fi calea pentru evolutia carierei profesionale.

Validează programul tău de lucru hibrid cu managerul.

Ok, acum că ai un overview asupra nivelului tău de energie și productivitate asociat cu cele două locatii de muncă, trebuie să vorbești cu managerul tău. Prezintă datele descoperite și fă o listă de avantaje ale programului hibrid pentru creșterea nivelului de randament. 

Unii manageri vor fi deschiși asupra ideii, pe când alți manageri au o abordare mai rigidă asupra regiumului de lucru. Asigură-te doar că le oferi argumente bune, bazându-te pe cifre și rezultate palpabile.

Dacă propunerea ta este întâmpinată cu scepticism, propune o perioadă de o lună în care să testați un program de lucru remote combinat cu munca de la birou. Dacă la finalul lunii vei dovedi că ai avut rezultate excelente, managerul tău nu va putea contesta eficiența planului. Exemple de planuri de work from home pot fi: 2 zile la birou și 3 de acasă, 4 zile de acasă și una de la birou; mixul îl găsești observând datele.

Dintr-un studiu realizat pe LinkedIn de către o agenție de recrutare reiese că majoritatea angajaților vor să lucreze 1-2 zile de acasă, iar restul de zile de la birou. Această opțiune a câștigat 47% dintre voturi (642 de profesioniști au ales această opțiune). A doua cea mai populară opțiune a fost de 38% dintre participanți care au votat pentru 3-4 zile de muncă de acasă și restul la birou (524 de respondenți). Munca de acasă 5 zile din 5 a fost o opțiune mai puțin populară cu doar 10% de voturi (130 de respondenți), iar munca exclusiv de la birou a fost votată doar de 5% dintre respondenți (68 de persoane).

În orice caz, comunicarea cu managementul este cheia, iar ca mixul să funcționeze pe termen lung, este important să existe o evaluare perioadică și sesiuni de feedback frecvente.

În concluzie.

Mixul perfect dintre munca remote și munca la birou este acela care îți permite să-ți atingi maximul de randament și productivitate și care să-ți asigure un echilibru job-viață privată.  Dacă vrei ca programul de lucru hibrid să funcționeze, trebuie să dovedești faptul că poți lucra foarte bine autonom, poți fii proactiv dar totodată să nu pierzi nici contactul cu colectivul de la birou. Dă tot ce ai mai bun și vei vedea că rezultatele vor vorbi de la sine.

Dacă îți cauți un job și nu știi ce regim de lucru ți se potrivește (de acasă, de la birou sau hibrid) poți obține rapid o ședință de consiliere în carieră de la un specialist în recrutare. Un recruiter poate să-ți dea sfaturi concrete despre cum poți să-ți negociezi programul, astfel încât să se potrivească stilului tău de lucru ca o mănușă. 

Post a Comment