Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us
tendinte in recrutare pentru 2023

Tendințe în recrutare pentru 2023

Cum anul 2022 pare să accelereze spre final, ne uităm la câteva dintre tendințele din recrutare pentru anul viitor, pregătindu-ne din timp pentru ce ne așteaptă în 2023. Acest lucru îl recomandăm și companiilor care își doresc să-și extindă echipele în anul următor, având în vedere provocările din mediul competitiv al pieței și cererea în creștere pentru profesioniștii din anumite nișe. Citește mai departe să descoperi care sunt așteptările noastre pentru anul ce va urma.

În 2023 vom vedea în continuare multe echipe remote, colaborări pe SRL/PFA și preferința candidaților pentru lucru part time.

Din experiența noastră ca agenție de recrutare și headhunting cu vastă experiență pe piața din România, putem confirma că cerința pentru colaborări remote, hybrid, part time sunt în tendință ascensivă. Pandemia a schimbat complet modul de abordare asupra locului de muncă, iar validarea mediului de lucru remote și hybrid a dovedit candidaților și companiilor că beneficiile sunt vizibile pentru ambele părți. Astfel că acele companii care vor avea deschidere să angajeze full remote sau hybrid vor avea acces la un pool vast de candidați eligibili, iar barierele geografice nu vor mai fi un impediment.

O altă tendință în creștere accelerată este cererea pentru colaborări prin SRL-ul sau PFA-ul propriu, în special în domeniul IT. Avantajele acestor moduri de colaborare s-au dovedit a fi competitive cu statutul de angajat, în ciuda schimbărilor legislative din ultimul an.

Colaborările tip part time vor crește de asemenea în anul următor, cu tot mai mulți profesioniști care caută să-și crească sursele de venit în contextul economic actual.

Dezechilibrul dintre cerere și ofertă rămâne o problemă.

O problemă des întâlnită atât de recrutori cât și de angajatorii direcți este lipsa de feedback din partea candidaților. Numărul candidaților activi este dezechilibrat de numărul ofertelor din piață. Provocarea în acest context este construirea unei strategii de abordare a candidaților pasivi. Dacă această practică era folosită mai ales la nivel de recrutare poziții de management sau chiar din C-suite, în anul 2023 vom vedea o tendință în recrutarea candidaților pasivi și pentru poziții entry-level.

Generația Z intră în piața muncii cu așteptări ridicate.

Generația Z – mai exact cei născuți între 1997 și 2012 – se pregătesc treptat să intre pe piața forței de muncă în roluri de juniori și vin cu așteptări diferite. Această generație este una care are așteptarea creșterii accelerate, a digitalizării, automatizării dar și a modului de lucru. Această generație a fost martoră a tuturor celor care au trecut prin burnout în perioade de incertitudine economică și din acest motiv vin cu cerințe mai mari: salarii mai mari, mai mult timp liber, mai multă flexibilitate de a lucra remote dar și o responsabilitate a companiilor pentru protecția mediului. Aceste tendințe sunt observate și la millenials, însă Generația Z este dispusă să renunțe rapid la orice job incompatibil cu valorile lor.

De asemenea, pentru noul val de juniori, metodele de recrutare și de interviu clasice nu vor da rezultate. În schimb, companiile trebuie să recurgă tot mai des la automatizare, aplicații optimizate pentru mobil și includerea canalelor de social media relevante în strategiile de recrutare pentru a rămâne relevanți pentru Generația Z.

tendinte in recrutareBrandul de angajator devine o tactică de marketing.

Consolidarea brandului de angajator nu este o noutate printre tendințele în recrutare, însă devine esențială în 2023. Companiile trebuie să înțeleagă că talentele de top sunt în căutarea unui brand puternic pe care să-l asocieze CV-ului lor. Profesioniștii în căutarea unui job vor să fie siguri că valorile companiei sunt aliniate cu valorile lor și că vor obține cât mai multe beneficii cu putință. Vor să vadă echilibru între muncă și viața personală și în ce măsura o companie pune preț pe sănătatea mintală a angajaților. 

Employer branding în 2023 ar trebui să fie personalizat și bazat pe experiențe autentice ale angajaților, iar astfel va atrage ca un magnet candidații potriviți. Concepe o experiență de brand pe care candidații talentați o vor savura din plin și se vor convinge că să lucreze pentru compania ta este o mișcare strategică pentru cariera lor.

Concluzii: tendințe în recrutare pentru 2023

Atragerea candidaților talentați devine o treabă din ce în ce mai grea, iar procesul de recrutare specialiști reprezintă doar o parte din strategie. Tendința este ca un număr tot mai mare de companii să se lupte pentru același pool de candidați. Iar din punctul nostru de vedere ca firmă de recrutare, este important ca angajatorii să adopte o abordare omni-channel asupra recrutării, prin care toate canalele de comunicare să urmărească un fir roșu; să transmită un mesaj clar și de impact despre ce câștigă un profesionist talentat dacă acceptă oferta de angajare.

Tendințele discutate în acest articol vor aduce multe incertitudini în 2023, însă prin construirea unui employer branding puternic, prin recrutare proactivă și oferirea nivelului de flexibilitate cerut de candidați, companiile de top vor reuși să atragă și să rețină candidați valoroși.

Post a Comment