Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us

Strategii de retenție a angajaților de top

În 2020, loialitatea față de o companie nu mai este un standard, iar angajatorii sunt deja obișnuiți cu angajări pe perioade mai scurte de timp. Tinerii au tendința să se mute de la job la job, în căutarea următoarei provcări profesionale, iar retenția angajaților este o provocare pentru multe companii, mai ales în contextul unei economii instabile și a competiției tot mai acerbe din piață. 

Însă, există o serie de strategii care pot fi implementate cu succes, iar companiile care reușesc asta se bucură de angajați buni, loiali, motivați, care rămân pentru perioade mai lungi, devin parte din core-ul companiei și se concentrează să contribuie cât mai mult la succesul ei.

Noi îți propunem o serie de astfel de strategii pe care le poți folosi pentru a atrage și a reține oameni talentați în echipă pentru mai mult timp:

Retenția începe cu procesul de recrutare

Procesul de retenție este unul continuu și începe chiar de la screening-ul aplicanților pentru un post. Încă din procesul de recrutare trebuie luată în calcul compatibilitatea candidatului cu o cultură organizațională, cu un colectiv și cu un rol. Astfel, rata unei angajări de succes crește exponențial.

Încurajează flexibilitatea 

Mulți angajați caută tot mai mult flexibilitate și mobilitate la locul de muncă. Programul de la 9 la 5 devine învechit, iar orele flexibile vin ca o alternativă apreciată de angajați și are ca rezultat oameni mai fericiți și mai productivi la job. La fel, varianta de a munci de la distanță îi poate face pe oameni să se simtă mai confortabil și să rămână implicați mai mult timp.

Descoperă ce îi motivează pe angajați

Pune întrebări și încearcă să-ți înțelegi echipa. Empatia și înțelegerea sunt principii fundamentale în retenția angajaților. Poți afla mai multe insight-uri prin întâlniri 1-la-1 cu fiecare om din echipă. Întreabă-i ce le place cel mai mult să facă, în ce zonă le-ar plăcea să se dezvolte și adresează zonele pe care le vezi ca o provocare pentru ei. Iată câteva idei de întrebări care pot să-ți aducă răspunsuri: Care parte din job-ul tău ți se pare cea mai interesantă și satisfăcătoare? Cu ce provocări te confrunți acum? Care e planul tău de atingere a obiectivelor pe termen lung și scurt? Exista alte proiecte în care ți-ar plăcea să te implici sau vrei mai multe responsabilități?

Oferă oportunități de dezvoltare și educație continuă

Ține-ți angajații implicați și informați în legătură cu oportunitățile de dezvoltare, certificări sau training-uri care li se adresează. Pentru a încuraja participarea la cursuri și training-uri, multe organizații le decontează sau permit participarea la ele din timpul programului de lucru. Dezvoltarea abilităților clarifică traseul profesional și duce la promovarea din interiorul companiei, ceea ce îi face pe oameni să se simtă apreciați și o parte importantă din succesul companiei. 

Identifică talentele în devenire și ajută-le să se formeze

Care sunt atributele unui rising star? Pe scurt, implicare, aspirații și soft skills. Identifică acei angajați care sunt capabili să se dezvolte, să evolueze și să preia treptat roluri tot mai înalte în companie. De asemenea, observă nivelul de implicare – care este conexiunea personală și dedicarea unui om pentru o firmă și misiunea ei? Dacă urmărești factorii care influențează satisfacția sau lipsa ei la job, ai uneltele potrivite să faci o schimbare.

Recunoaște și recompensează eforturile individuale

Fiecare om este diferit și trebuie să începi prin conștientizarea acestui lucru. De multe ori, managerii presupun că talentele de top au aceleași obiective, aspirații și sunt motivați de aceleași lucruri Greșit! Dacă vrei să ai un program serios de retenție, trebuie să-ți adaptezi strategia la fiecare individ în parte. Află ce-i motivează, care sunt punctele forte și punctele slabe ale fiecărui angajat și ajută-i să crească, să-și definească și să-și îndeplinească obiective pe termen scurt și lung. 

Concentrează-te pe echipa de managemement

Potrivit autorului Roger Herman, autorul cărții “Keeping Good People”, 75% dintre angajații nu părăsesc un job, ci părăsesc un manager. Așadar, pentru a avea o rată de retenție cât mai bună este important să acorzi atenție competențelor managerilor. Ei sunt cei care au cel mai mare impact asupra angajaților și tot ei sunt cei care trebuie să-i susțină în dezvoltarea lor continuă.

Fii pregătit și pentru plecări spontane

Oricare ar fi eforturile tale de retenție, inevitabil se va întâmpla ca angajați talentați să plece. Ia în calcul opțiunea că pot primi oportunitatea unui “dream job” iar atunci trebuie să fii pregătit cu un plan B. Dacă ți-a plecat un om cheie din echipă apelează la serviciile unui headhunter cu experiență care poate livra o listă de candidați potriviți în cel mai scurt timp. Află mai multe despre serviciile noastre de recrutare aici.

Post a Comment