Cum să te folosești de social media să atragi candidați talentați
Recrutarea online este despre a găsi candidați buni și a te conecta cu ei. Iar social media este locul în care oamenii împărtășesc idei și interacționează unii cu ceilalți. În ultimul deceniu, procesul de recrutare a trecut prin schimbări majore, iar business-urile trebuie să se adapteze rapid la un mediu tot mai competitiv. Iar pentru a rămâne competitiv, ai nevoie de o strategie bună pentru recrutare în social media.
Potrivit GlobalWebIndex, un utilizator de internet are în medie peste 5 canale de social media pe care le folosește în paralel. Oamenii folosesc aceste comunități online pentru a interacționa și a se afirma, social media devenind astfel punctul central al interacțiunilor online de orice fel.
Platformele precum Linkedin, Facebook, Instagram sau chiar Tik-tok, reprezintă oportunități de interacțiune excelente dintre recruiteri și candidați. Social media este locul în care recrutorii găsesc de obicei oameni pe care nu-i poți găsi prin alte surse. De aceea, tot multe companii pun accentul pe dezvoltarea unei strategii de social media pentru procesul de recrutare, însă de multe ori rezultatele nu sunt pe măsura așteptărilor. În acest articol vom explica câteva strategii de recrutare în social media și cum poți rezona cu oameni talentați pe rețelele sociale.
De ce să iei în considerare Social Media pentru recrutare?
Social media permite promovarea anunțurilor de angajare prin metode avansate de targeting, astfel reușind să-ți livreze mesajul către un număr mare de persoane, toți caracterizați de interese comune. Reclamele plătite îți permit să ajungi la audiențe specifice care sunt compatibile cu stilul și cultura organizațională. Poți căuta oameni pe Linkedin în funcție de nivelul de educație, jobul actual, experiență sau chiar nivel de senioritate, ceea ce se dovedește a fi extrem de util, de exemplu pentru recrutare poziții IT.
Printre altele, social media este o unealtă care te ajută să ajungi la candidați pasivi: acei candidați care nu caută un job în mod activ, însă sunt deschiși să răspundă în fața unei noi provocări sau al unui job competitiv. După cum povesteam într-un articol despre eficientizarea procesului de recrutare pe blogul nostru, există mai mulți candidați pasivi decât activi pe piață, iar angajatorii trebuie să depună eforturi pentru a-i identifica pe toți.
Datorită abilității sale de răspândi mesajele atât la candidați activi cât și la cei pasivi, social media este sursa celor mai calitativi candidați. Aproape 60% dintre agențiile HR de recrutare au spus că sursa celor mai calitative angajări este social media.
Social media reprezintă și o metodă excelentă de a-ți promova brandul de angajator, având în vedere că toți candidații se documentează cu privire la o companie înainte să aplice pentru un job sau să accepte un interviu de angajare.
Bune practici pentru recrutarea în social media
Acum că ai aflat câteva dintre beneficiile de a folosi social media pentru recrutare, iată câteva bune practici care să-ți crească rata de succes în procesul de recrutare.
Setează-ți obiectivele clare de la început.
Drumul spre succes trebuie să aibă o fundație solidă de fiecare dată, iar în acest caz obiectivele reprezintă fundația. Multe companii încearcă să abordeze candidați prin intermediul mai multor platforme, însă își diluează atenția în direcții diferite, fără să aibă un scop clar. Trebuie să începi cu un plan detaliat care se concentrează pe definirea candidaților țintă, alegerea canalelor și a stilului de comunicare abordat.
Alege canalele relevante.
În primul rând trebuie să înțelegi mai multe candidatul tău. Pe ce rețele de socializare își petrece candidatul tău ideal cel mai mult timp? Ce urmărește, ce fel de conținut îi atrage atenția? De exemplu dacă Instagram este un loc bun în care să cauți specialiști în design și marketing, acest canal nu este cel mai bun pentru a găsi developeri. Ai șanse mai bune să-i găsești pe Reddit, GitHub sau Twitter.
Linkedin rămâne cea mai populare rețea socială pentru recrutare, cu 90% dintre recruiteri care își publică anunțurile și caută potențiali candidați acolo.
Îmbunătățește experiența pe profilele de social media ale companiei.
Profilul de social media pe care îl folosești pentru recrutare trebuie să fie o reprezentare a culturii organizaționale și ale valorilor companiei, fiind primul contact cu un potențial candidat. Informațiile trebuie să fie complete și actualizate, astfel că oricine aruncă o privire să înțeleagă din start despre ce este vorba în acea companie.
Un mediu de lucru plăcut rămâne în continuare una dintre cerințele principale ale candidaților. Folosește-te de social media să-ți construiești reputația de angajator pentru a-ți crește șansele de aplicare. O prezență activă pe social media poate fi un diferențiator bun care să-ți pună compania în vizorul potențialilor candidați.
Folosește-te de vizualuri atrăgătoare și mesaje de impact.
Atunci când promovezi un job pe social media, ar trebui să folosești mesaje clare, atrăgătoare și care includ o imagine reprezentativă. ⅔ din feed-ul din social media este compus din imagini sau video-uri, iar conținutul care are atașat un vizual relevant are o rată de răspuns cu 94% mai mare decât un conținut fără vizual.
Imaginile și conținutul video sunt cel mai important factor în optimizarea conținutului pentru social media.
Lasă-te pe mâna specialiștilor.
Dacă nu ai capabilitățile necesare pentru a-ți construi prezența în social media, cel mai bine ar fi să apelezi la o agenție de marketing sau un freelancer care să te ajute. Oricât de mult și-ar dori o firmă de recrutare să se priceapă la toate, este greu spre imposibil, iar acest lucru rezultă de cele mai multe ori în frustrări și lipsa de rezultate. Dacă vrei să te concentrezi pe ce faci tu mai bine și anume să recrutezi specialiști, atunci expertiza externă s-ar putea să fie ce ai nevoie.
În concluzie…
Când vine vorba de recrutarea pe social media, ce funcționează pentru o firmă, poate fi ineficient pentru alta. Creează o strategie autentică și relevantă pentru firma de recrutare în care activezi și pentru tipologia candidaților vizați pentru a obține cele mai bune rezultate.
Rămâi la curent cu cele mai bune sfaturi de la noi pentru un interviu de succes, ultimele trenduri din industria HR și noile joburi deschise.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Durată
Descriere
cookielawinfo-checkbox-advertising
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Advertising".
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-socials
11 months
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Cookies placed by social media plug-ins allow you to play content (e.g. youtube, soundcloud), allow you to log in using a third-party service (e.g. Facebook or Google), as well as the ability to like or share a page or product on your favorite social service.