Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us

Recrutarea în 2022 – Cum să eficientizezi procesul?

Recrutarea este un subiect tot mai arzător în multe companii, iar strategiile inovative de recrutare devin treptat prioritatea angajatorilor. În ultimii ani, importanța employer branding-ului a crescut considerabil, împreună cu eforturile de a îmbunătăți experiența candidaților și utilizarea datelor pentru selecția personalului. În contextul “the big resignation” sau al fenomenului de “quiet quitting” care a împânzit piața forței de muncă la nivel global, apare întrebarea: cum pot să-mi mențin o strategie de recrutare competitivă? Cum pot să atrag și să rețin cei mai buni angajați care să fie motorul evoluției în organizație?

Iată doar câteva dintre tendințele forței de muncă de care recrutorii trebuie să țină cont în angajarea profesioniștilor:

  • Din ce în ce mai mulți baby boomers ies la pensie, lăsând un lacune de abilități și experiență pentru rolurile de conducere și executive.
  • Generația Z se alătură acum forței de muncă, împreună cu Millennials.
  • Nu sunt suficienți candidați care să înlocuiască valul de Baby Boomers care se pensionează.
  • Economia flexibilă este în creștere, tot mai mulți profesioniști lucrează ca freelanceri sau  pe contracte pe termen scurt.
  • Tendința de automatizare și de muncă la distanță rămâne în creștere.

Ca un rezultat al acestor tendințe, apar noi provocări pentru agențiile de recrutare, specialiștii de resurse umane și angajatori. În acest articol vom prezenta câteva strategii utile pentru a-ți eficientiza procesul de recrutare și care te vor ajuta în retenția angajaților în 2022.

Dezvoltă o cultură organizațională atractivă.

Una dintre cele mai importante tehnici de recrutare este investiția într-o cultură organizațională aspirațională, din care oamenii să-și dorească să facă parte. Dacă investești doar în promovare și tehnici de recrutare avansate, vei reuși să atragi candidați, însă dacă experiența în companie nu se va ridica la nivelul așteptărilor, cei mai buni oameni vor pleca din primele luni.

Chiar dacă ideea de a investi în cultura organizațională nu este o tactică tradițională de recrutare, este unul dintre cele mai puternice avantaje competitive pe care le poate avea o companie în fața candidaților și stă la baza motivației angajaților.

Creează un sistem de recompensă al recomandărilor din partea angajaților. 

Recomandările de la angajați sunt o metodă grozavă de a găsi candidați potriviți. Pentru că vin din partea angajaților existenți, noii candidați au șanse mari să fie compatibili cu echipa, să fie mai implicați și să se simtă mai confortabil pentru că au deja cunoștințe în interiorul firmei care le facilitează adaptarea. Mai mult, persoanele care vin dintr-un referral sunt de obicei mai loiali și au un grad ridicat de retenție, în comparație cu cei recrutați prin alte metode. 

Pentru a concepe un program de recomandări în companie ai nevoie de câteva elemente:

  • Recompense pentru cei care contribuie cu recomandări care se concretizează. Recompensa poate fi în bani, beneficii extrasalariale sau zile de concediu suplimentare.
  • Programul trebuie sa fie simplu și ușor de înțeles pentru oricine.
  • Oferă recunoștință angajaților care au recomandat cu succes pe cineva.  De exemplu, nu te costă nimic să le oferi o mulțumire în newsletter-ul companiei.

Fă o prioritate din angajarea internă.

Uneori, una dintre cele mai bune metode de a găsi persoana potrivită pentru un rol, este promovezi pe cineva din interiorul organizației. Recrutarea internă este o resursă valoroasă pentru că îți garantează faptul că un rol va fi ocupat de o persoană care știe deja toate informațiile din companie, este adaptat la cultura organizației, știe și înțelege care sunt așteptările. Programele de mobilitate internă și de talent management ofera angajatilor oportunitatea de evolutie a carierei profesionale și ii incurajeaza să se mențină competitivi pentru că văd potențialul de a avansa în cadrul companiei.

Mai mult, recrutarea internă te poate ajuta să economisești timp și bani. Costul per angajare scade, iar persoana selectată își va intra în rol mult mai rapid. Companiile care angajează intern au șanse de 32% mai mari să fie mulțumiți de performanța angajatului. În plus, aceasta metoda asigura o rata mai mare a retentiei angajatilor.

Interacționează cu profesioniștii care nu sunt în căutări active.

Candidații pasivi sunt cei care nu depun eforturi de a-și găsi un loc de muncă, însă sunt dispuși să accepte dacă primesc o ofertă mai bună de la o companie relevantă. În jur de 70% din piața forței de muncă la nivel global este compusă de candidați pasivi, iar 1 din 4 angajați se gândește să-și schimbe locul de muncă, chiar dacă nu face nimic în această privință.

Chiar dacă acești candidați par a fi greu de abordat, acest lucru nu înseamnă că ar trebui să-i scoți din vizorul campaniei tale de recrutare. Ține cont doar că acești candidați au nevoie de mai multă flexibilitate, iar dacă procesul de recrutare are succes, oferă-le suficient timp pentru tranziția de la locul de muncă existent. 

Dacă resping oferta, creează totuși o conexiune pe Linkedin pentru oportunități viitoare.

În concluzie…

Când faci îmbunătățiri în domeniile menționate mai sus, poți dezvolta un proces de recrutare mai simplu pentru toate părțile implicate. O experiență mai bună, duce la o angajare mai rapidă și o rată mai mare de retenție. Un sistem eficientizat ajută echipa de recrutare să facă față provocărilor care pot apărea, fie de a recruta un volum mare, fie în recrutarea pentru poziții de middle și top management într-un context foarte competitiv.

Pentru tine care este cea mai eficientă strategie de recrutare? Află mai multe despre serviciile noastre de recrutare și consultanță și ia legătura cu un recrutor profesionist aici.

Post a Comment