Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us
Cum sa iti faci un profil atractiv pe Linkedin | Evolve Today

Cum îți faci un profil atractiv pe LinkedIn?

Toți profesioniștii, fie ei angajați sau antreprenori cunosc imporanța de a construi un brand pentru compania, produsul sau seviciul lor. Dar cât de des crezi că se gândesc la constuirea unui brand personal puternic? Îți spunem noi – mult mai puțin decât ar trebui, iar asta ne poate pune piedici în calea unor oportunități grozave de evoluție în carieră și de networking. 

Profilul Linkedin este primul pas în construirea unui brand personal, fiind o platformă dedicată profesioniștilor care vor să-și arate abilitățile, realizările și setul de cunoștințe. Dacă nu ai un profil de Linkedin sau nu l-ai mai actualizat de mult, acesta este semnul tău că ar trebui să faci ceva în privința asta. Mai departe vom vorbi despre cum să-ți faci cont de Linkedin, ce informații să adaugi pentru a-ți face profilul atractiv, cum să îți adaugi CV-ul pe Linkedin și să găsești joburi, dar și ce cuvinte cheie să folosești astfel încât să apari printre primele căutări ale specialiștilor de recrutare.

Ce trebuie sa faci pentru un profil pe LinkedIn atractiv pentru angajatori?

Deschide-ți un cont fololsind o adresă de email profesională

În primul rând, navighează către pagina de Linkedin Sign Up. Completează-ți numele real și complet, adresa de email și parola pe care o vei folosi pentru accesarea contului. Pe Linkedin nu este cazul să te folosești de pseudonime și ar fi recomandat să folosești o adresă de email profesională, care să fie asociată rolului, companiei, afacerii sau domeniului tău. Dacă nu ai acces la o astfel de adresă, poți folosi o adresă tip nume.prenume@gmail.com. Apoi mergi mai departe pe Join Now și completează pașii următori.

Alege o fotografie de profil Linkedin care să te pună într-o lumină bună

Știi deja că nu trebuie să judeci o carte după copertă, însă tot faci acest lucru în mod involuntar. Te-ai gândit vreodată de ce? Cercetările despre modul în care percepem expresiile faciale demonstrează ca ne ghidăm după aparența unei persoane pentru a ne forma o primă opinie, indiferent de eforturile noastre de a rămâne obiectivi. Din acest motiv, fotografia ta de pe Linkedin trebuie să lase o primă impresie bună. 

Imaginea pe care o alegi pentru profilul Linkedin trebuie să fie recentă, să te reprezinte, iar fața ta să ocupe aproximativ 60% din toată imaginea. Fotografia de pe Linkedin trebuie să reflecte modul în care arăți în mod normal la job și să te facă ușor de recunoscut față în față, de către contactele pe care le-ai cunoscut online.

Pe lângă poza de profil, poți încărca și o fotografie de fundal care să-i transmită vizitatorului mai multe despre tine. Aici nu mai este nevoie să-ți arăți fața, dar te poți folosi de acest spațiu pentru a spune mai multe despre cine ești tu ca persoana și ca profesionist.

Scrie un headline de impact pentru profilul Linkedin

Headline-ul este secțiunea care apare chiar sub numele tău de pe profilul Linkedin. Acest mesaj scurt apare peste tot – în zona cu utlizatori pe care s-ar putea să îi cunoști, în căutările pe Linkedin, în aplicațiile de joburi pe Linkedin, în postări, mesaje, recomandări și cereri de conectare cu alți utilizatori.

Cu o limită de 120 de caractere, această descriere este extrem de importantă pentru că oferă audienței un rezumat despre cine ești, cu ce te ocupi și ce motiv ar putea avea să intre în contact cu tine. Headline-ul afectează modul în care te percep specialiștii de recrutare, hiring managerii și potențialii angajatori, așa că alege-ți cuvintele cu înțelepciune și răbdare.

Sumarizează-ți experiența profesională și abilitățile în CV-ul de pe Linkedin

Profilul de pe Linkedin nu este același lucru cu CV-ul profesional. Uneori Linkedin poate fi folosit ca un CV, însă funcționează diferit. Dacă la CV ai o limită de maximum 2 pagini, utilizatorii de pe rețelele sociale au cu siguranță o durată mai scurtă de atenție și răbdare pentru a citi atât de mult conținut. 

Pe profilul de Linkedin este important să treci experiența relevantă pentru jobul pe care ți-l dorești și să folosești între 2 și 4 paragrafe în care să arăți informații interesante și rezultatele pe care le-ai obținut în rolurile anterioare.

Folosește-te de cuvinte dinamice care exprimă impactul pe care l-ai realizat și evită să înșiruiești responsabilități din fișa postului. Concentrează-te pe schimbările benefice pe care le-ai adus, inițiativele pe care le-ai coordonat și rezultatele impresionante pe care le-ai livrat. 

Pe lângă experiență, include și abilitățile tale: soft skills și hard skills. Zona de Skills este o zonă pe care poți să o actualizezi constant pe parcurs ce înveți lucruri noi și relevante care te fac un candidat mai valoros pe piața muncii. 

Cum să cauți și să candidezi la joburi pe Linkedin

În partea de sus a meniului Linkedin, vei vedea secțiunea de Linkedin Jobs. În această zonă îți vor apărea toate locurile de muncă disponibile în funcție de cuvintele cheie identificare de Linkedin pe profilul tău, istoria căutărilor tale, roluri publicate de recrutori din rețeaua ta de conexiuni și așa mai departe. 

Tot în secțiunea de Jobs poți să aplici mai multe filtre pentru a avea acces la o listă de joburi vacante în funcție de locația și titlul jobului care te interesează. De aici mergi mai departe și filtrezi rolurile care ți se par potrivite pentru tine. 

Vei vedea că în zona de filtre poți alege afișarea joburilor vacante în funcție de data publicării anunțului, nivelul de experiență, companie, tip de job, on site/ remote, locație, industrie sau salariu. Toate aceste unelte au scopul să te aducă mai aproape de roluri relevante pentru tine.

După ce ai ales rolurile care te interesează, vei observa că majoritatea joburilor au funcția de Easy Apply, iar asta înseamnă că poți să aplici la un job doar folosind informațiile din CV-ul tău de pe Linkedin. Partea bună este că în acest mod poți să-ți arăți interesul către zeci de joburi zilnic, însă partea proastă este că nu te vei diferenția deloc de ceilalți aplicanți. 

De exemplu, dacă vrei să îți crești șansele să fii remarcat, poți verifica numele specialistului de recrutare care a publicat anunțul și să îi trimiți un mesaj privat. Trimiterea unui mesaj personalizat este mult mai eficientă decât un Easy Apply sau o cerere de conectare, deoarece îți permite să formulezi un mesaj mai lung în care explici de ce ești persoana porivita pentru acel job.

Obține recomandări pentru profilul tău de Linkedin

Gândește-te la persoanele din trecutul tău profesional alături de care ai făcut o echipă bună și roagă-i să-ți ofere o recomandare. În zona de editare a profilului de Linkedin vei vedea opțiunea “Ask for Recommendations”, iar dacă dai click acolo poți alege persoana cărei să-i ceri recomandarea. Personalizează mesajul astfel încât să îi amintești acelei persoane despre proiectele pe care le-ați avut împreună și astfel îți vor crește șansele de a primi un răspuns.

Recomandările de pe Linkedin sunt o resursă excelentă care adaugă valoare extra profilului tău. Îți oferă un plus de încredere și te face un candidat mai valoros din punctul de vedere al angajatorilor potențiali. Dacă este dificil să obții recomandări, încearcă să scrii tu primul recomandarea unui fost coleg și să te bazezi pe principiul reciprocității. 

Cum îți optimizezi profilul Linkedin fololsind cuvinte cheie relevante pentru industria ta

În timp ce parcurgi sectiunile profillui de Linkedin, nu uita să incluzi cuvinte cheie relevante. Cuvintele cheie sunt printre cele mai importante optimizări pe care le poți aduce profilului tău de Linkedin. De ce? Pentru că te ajută să ajungi în rezultatele căutărilor realizate de angajatori și specialiști de recrutare.

Dacă vrei să găsești cuvintele cheie relevante pentru tine, trebuie să faci o mică cercetare în descrierile joburilor care te interesează. Citește cu atenție fiecare job description și identifică acele cuvinte, abilitați și tehnologii care se repetă cel mai des și la care tu ești foarte bun. Dacă vei include fix acele skill-uri sau responsabilități (folosind aceleași cuvinte, sau asemănătoare) în profilul tău de Linkedin îți vei crește exponențial vizibilitatea în acel domeniu. 

În concluzie

Dacă articolul a fost prea lung și nu ai avut răbdare să-l citești, iată care sunt ideile principale pe care să le reții:

  • Când îți deschizi un cont de Linkedin folosește o adresă de email profesională, o imagine reprezentativă și un titlu de impact.
  • Pune accent pe abilitătile tale hard și soft și folosește expresii care indică rezultatele și performanțele obținute în rolurile anterioare, dar nu depăși mai mult de 2-4 paragrafe/ secțiune.
  • Folosește-te de filtrele de pe Linkedin pentru a găsi jobul perfect și încearcă o abordare calitativă în loc de cantitativă.
  • Obține recomandări de la managerii si colegii pe care i-ai avut la joburile trecute.
  • Optimizează-ți profilul folosind cuvinte cheie des folosite în industria care te interesează.

 

Post a Comment