Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us

Cum să construiești și să promovezi un brand personal care să îți aducă orice job îți dorești în 2021 (+exemple concrete)

În zilele noastre, termenul de “brand” ne duce de obicei cu gândul la o companie sau un produs și modul în care este prezentat pe piața online sau la raft în magazin. De fapt, brandul este modul în care cei din jur te percep și apreciază un produs, o companie sau o persoană; este cartea de vizită pe care ceilalți o “citesc” chiar înainte să cunoască ceva sau pe cineva. Sau, cu alte cuvinte, este brandul personal este un cumul de imagini accesibile public care îți arată valoarea și îți reflectă reputația și te pot ajuta să-și găsești un job bun în 2021.

Brandul personal este și o strategie prin care te auto-promovezi, îți expui experiența și valorile, care devin evidente unui grup mare de oameni. Pe scurt, brandul personal te duce de la întrebarea “cine ești?” la afirmația “îți mulțumesc că ai reușit să fii astăzi alături de noi!”. O reputație bună te poate aduce în topul firmelor de recrutare și în lista de priorități de recrutare a marilor companii!

De ce modestia nu te duce departe în 2021 

În general avem o cultură de shaming față de persoanele care vorbesc despre realizările sau abilitățile lor. Însă, ce trebuie să știi este că hiring managerii străbat în fiecare zi internetul în lung și în lat să găsească canditați cu potențial, deci fă în așa fel încât numele tău să apară locurile potrivite de pe Google, alături cu informații relevante despre experiența ta, care să te pună într-o lumină bună.

Un brand personal puternic îi informează pe potențialii angajatori că ești pus pe treabă și ai un masterplan bine pus la punct pentru evoluția ta în carieră. Folosește-te de brandul personal să-ți spui povestea, să oferi detalii despre abilitățile și pasiunile tale.

Cum să-ți construiești un brand personal?

Când te găndești să-ți construiești un brand personal, te gândești de fapt să-ți clădești o reputație, care cuprinde cine ești cu adevărat: ce faci, cum muncești, ce personalitate ai, încotro te îndrepți. Un brand spune o poveste și merge mult dincolo de CV să completeze imaginea despre cine ești tu din punct de vedere profesional și personal. 

Fundamentul brandului tău personal îl reprezintă valorile, credințele și aspirațiile tale. Ce te motivează să te trezești în fiecare zi? Ce te face unic? Care sunt cele mai arzătoare pasiuni ale tale? Când începi să răspunzi la aceste întrebări, brandul tău personal va începe să prindă contur. 

Definește-ți viziunea

Viziunea este o propoziție scurtă și la obiect care orientează direcția acțiunilor tale. Cine ești, de ce contează și care este obiectivul tău final? Cum îți dorești să fi perceput? Ca un expert într-un domeniu, într-o nișă? Ești cel mai bun în domeniul tău sau ești o persoană extrem de plăcută și dorită de orice colectiv? Definește aceste calități într-un mod clar și concis, astfel încât oricine să le poată înțelege.

Un exemplu bun de definire a viziunii este un headline memorabil pe Linkedin, pentru că acesta este primul lucru pe care îl citesc specialiștii de recrutare atunci când intră pe profilul tău. Nu va fi acesta factorul decisiv în alegerea unui candidat potrivit, dar nu putem nega natura umană de a acționa în funcție de prima impresie. 

Alege-ți audiența

Cui i se adresează brandul tău personal? Ce interese au, ce-i impresionează la un om,  ce fac în timpul liber și ce apreciază cel mai mult în viață? O dată ce ai lămurit aceste detalii despre publicul căruia te adresezi, eforturile tale vor fi mai targetate și mai eficiente. Este important să știi cu cine vorbești pentru ca vei comunica într-un fel dacă vrei să atragi atenția unui start-up inovativ și într-un mod total diferit dacă țintești o multinațională cu o cultură corporate strictă. 

Pune-ți în evidență valoarea

Ce aduci în plus pentru un domeniu sau o industrie? Cum te diferențiezi de ceilalți candidați în fața unui headhunter care recrutează zilnic specialiști? Adu-ți în față atuurile și lasă-i pe oameni să înțeleagă care este adevărata ta valoare. Nu-ți fie teamă să promovezi ce știi să faci.

Există peste 500 de milioane de utlizatori pe Linkedin în acest moment. Gândește-te la asta și apoi întreabă-te: eu cum ies în evidență? Nu te descrie doar cu un job title, dar scoate în față realizările, performanțele și rezultatele pe care le-ai avut într-o provocare dificilă. 

Cum îți promovezi brandul personal?

Social media

Profilele de pe rețelele de socializare sunt de obicei “cârligele” care atrag atenția specialiștilor în recrutare. Folosește-te de toate platformele pe care le ai la îndemână ca să-ți definești un profil profesional actualizat cu informații interesante. Fii consecvent cu stilul fotografiilor și culorile pe care le folosești în postări pentru a ajuta asocierea și identificarea brandului tău. Ar fi bine ca mesajul de viziune să fie actualizat pe toate platformele. Tot ce postezi – fotografii, texte, video-uri, articole de blog, comentarii și răspunsuri la postările altora -, sunt elemente care contribuie la consolidarea sau chiar destrămarea brandului tău personal.

E-mail profesional

Dacă vrei să faci un pas extra, înregistrează-ți un domeniu web și fă-ți o adresă de mail personalizată. Dacă folosești un nume de domeniu, vei obține automat mai multă credibilitate. Însă, dacă nu ești pregătit pentru acest pas, folosește un cont Gmail sau Yahoo care include numele tău. Dacă vei continua să folosești username-ul pe care îl foloseai în liceu, crede-ne pe cuvând că nu o să te ia nimeni în serios. Oricât de puternică ar fi poziționarea, cv-ul, prezentarea și experiența, o adresă de e-mail care conține cuvintele “angel” sau “boss” va ridica imediat niște semne de întrebare. 

Fii prezent și vizibil

Să construiești un brand înseamnă să te deschizi la oportunitățile din jur prin care poți să te promovezi și să-ți construiești relații profesionale. Chiar dacă în acest moment nu este realist să-ți recomandăm să mergi la evenimente și conferințe, îți putem recomanda să participi la webinarii, conferințe și dezbateri online pe grupuri de Facebook, Likedin sau Clubhouse. Fă-ți vocea auzită, spune-ți părerea și încearcă să comunici deschis și să-ți oferi ajutorul atunci când găsești un moment bun. 

Oferă ceva de valoare celor care te urmăresc

Ce poți tu să dai oamenilor ca să-i ajuți și să-ți consolidezi credibilitatea de specialist? Poți să oferi un sfat, exemple de bune practici pe care le-ai acumulat de-a lungul experienței tale? O poveste care te inspiră sau un citat motivațional? Oamenii se vor aduna în jurul tău în mod natural și organic dacă le oferi informații relevante, care să le ofere un plus de valoare (fie de educație, fie de entertainment sau un detaliu tehnic – depinde mult de nișa ta și nevoile ei). Dacă te poziționezi cu succes ca un specialist sau un expert în domeniu, ofertele de job-uri nu vor întârzia să apară. 

Scoate-ți în evidență brandul personal la interviu

Este destul de ușor să-ți construiești un brand personal impecabil pe hârtie, însă lucrurile se schimbă puțin când ajungi față în față cu un manager în recrutare care are un bulls**t detector bine antrenat. Sfatul nostru este să exersezi răspunsul la unele întrebări frecvebte de interviu și să formulezi răspunsuri care să fie în linie cu brandul tău personal. Filmează-te și analizează-ți limbajul corpului – limbajul nonverbal trebuie să fie în ton cu ce spui cu voce tare. 

Rămâi autentic

Arta de a construi un brand personal autentic este un proces prin care te auto-cunoști, te identifici cu eul tău autentic și descoperi care sunt adevăratele tale valori, puncte forte, trăsături de personalitate și cum le poți pune într-o formă care să te facă recunoscut și memorabil pentru cei din jur. 

În concluzie,

A lua controlul asupra brandului tău personal poate fi diferență dintre un job care nu te satisface și o carieră sclipitoare. Brandul este o investiție pe care o faci în tine și este modul prin care vei fi recunoscut – este arta de aduce laolaltă punctele tale forte, abilitățile și personalitatea ta autentică astfel încât să ajungi unde ți-ai dorit și să-ți lași amprentă asupra lumii. O dată ce ai înțeles cu adevărat ce te face pe tine “Eu” vei avea o viziune clară pentru brandul tău personal care va rezona cu cine ești ci ce ți-ai propus să faci în viață.

Sau, cum a spus Oprah Winfrey: “Când personalitatea ți-e este aliniată cu scopul, vei fi de neoprit!”

Post a Comment