Bucharest, Romania
[email protected]
+40 725 161 883
Follow Us

Ce-i determină pe angajații tăi să aplice la un alt job? Despre motivele fluctuației de personal.

Crezi că oamenii sunt motivați sa rămână în compania ta pe termen lung? 

În 2021, lupta pentru candidați talentați este mai acerbă ca niciodată, iar în acest context devine tot mai important ca angajatorii să-și păstreze oamenii valoroși și să reducă fluctuațiile de personal din organizație. 

De ce este important? Pe lângă costurile suportate de companie pentru serviciile de recrutare, mai apare în discuție și costul provocat de scăderea productivității echipei pe perioada de căutări pentru un nou om potrivit pentru echipă si in timpul procesului de recrutare. Pe scurt, dacă pierzi un om valoros din echipă pierzi timp și volum de business (pentru că companiile cu o fluctuație redusă câștigă de 4 ori mai mult decât companiile cu fluctuație mare).

Așadar, care sunt motivele pentru care membri din echipa ta se simt nesiguri pe locul lor de muncă ori au o satisfacție profesională scazută și ce-i determină să aplice la alte joburi?

În acest articol vom discuta câteva ipoteze.

Angajații nu văd oportunități de dezvoltare în carieră.

Orice companie visează să aibă echipe de oameni talentați, motivați, inovativi și plini de idei crețe. Dar câte companii chiar își susțin și își încurajează angajații să evolueze pe plan profesional? Micro-managementul, regulile stricte și lipsa de oportunități de creștere în carieră sunt doar câteva aspecte care duc la moartea motivației.

Dacă chiar îți dorești să atragi și să menții oameni excepționali care să contribuie la creșterea companiei, trebuie să te concentrezi pe dezvoltarea lor. Training-urile gratuite, programele de mentorship, coaching-ul, consiliere in cariera sau angajările interne sunt doar căteva tactici pe care le poți implementa pentru a crește motivația internă și a contribui activ la dezvoltarea unor lideri noi.

Lipsa siguranței angajaților la locul de muncă.

Un alt motiv bun pentru care oamenii demisioneaza si se orientează către alte locuri de muncă sau merg la interviuri la alte companii este că nu au siguranța ca locul de muncă actual este sigur. De exemplu, dacă ai o divizie care a trecut printr-o restructurare, restul echipei care a rămas va fi plină de incertitudini, intr-un climat organizational deteriorat.

Dacă organizația trece printr-un moment dificil, o criză sau o restructurare este crucial ca managementul să fie sincer și transparent. Nimeni nu vrea să trăiască cu stresul că poate își vor pierde jobul, deci asigură-ți echipa că nu este în pericol si mentine o relatie bună angajat-companie.

Oamenii și-au pierdut încrederea în organizație.

Dacă o dată la fiecare quarter compania ta își schimba direcția, strategia sau cultura organizațională, angajații tăi vor pierde rapid încrederea în misiunea și viziunea ta. Deci nu vor mai investi energie în a atinge un obiectiv care este neclar chiar și pentru management.

Organizează-ți business-ul astfel încât să menții un focus și o direcție clară a departamentelor și explică în mod transparent echipei tale dacă și de ce apar schimbări de plan.

Lipsește scopul la locul de muncă.

Scopul, sau acel “purpose” pe care îl caută oamenii cu atât de multă îndârjire trebuie să existe și la locul de muncă. Mai ales dacă ai o echipa de millenials tânjesc după un scop mai mult decât alte generații. Așadar, dacă compania ta nu are un scop definit, e cazul să te gândești mai serios la asta.

Chiar dacă scopul principal al fiecărei companii este profitul, acesta poate fi mai mult decât atât. Se poate transforma în acțiuni de CSR, voluntariat pentru o cauză sau noi metode de a face viața oamenilor mai ușoară.

Angajații nu simt că aparțin unei comunități.

Atunci când oamenii sunt înconjurați de alții ca ei, sau mai buni ca ei, apare oportunitatea de a învăța și de a crește împreună. De exemplu dacă un intern este izolat cu sarcini de intern va găsi că e o provocare să se adapteze la un loc de muncă. Dacă internul este inclus în activitățile echipei de la început, șansele ca acesta să se transforme în angajat implicat cresc exponențial. 

Pe scurt: creează un mediu în care angajații simt că fac parte dintr-o comunitate și sunt încurajați să se susțină reciproc și să facă transfer de know-how.

În concluzie.

Pe lângă motivele discutate în articol, pot exista N motive pentru care un angajat să se reorienteze către un alt job. Un salariu mai bun, beneficii extrasalariale mai multe, relocare în altă zonă geografică, alegerea unui job mai puțin stresant si cu un work-life balance mai bun sau să scape de un șef maniac sunt doar câteva alte exemple. 

Din perspectiva noastră, companiile, împreuna cu managerii de resurse umane, trebuie să muncească activ la alinierea valorilor angajaților cu prioritățile organizaționale; să acorde bonusuri, să încurajeze dezvoltarea continuă și transferul de know-how, să eficientizeze angajările interne, să ofere flexibilitate și înțelegere. Doar așa se pot asigura că oamenii talentați și valoroși se vor simți protejați în cadrul companiei și vor rămâne în interiorul ei pentru mai mult timp.

Post a Comment