Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us

Cum să recrutezi…online?

Dacă vrei să găsești cei mai buni candidați pentru un rol, trebuie să-i cauți peste tot unde își petrec timpul. Iar acel loc este, fără prea multe surprize, mediul online. Nu lăsa anunțurile de angajare doar la latitudinea celor care te găsesc, ci fă bine și găsește-i tu înainte (înainte să-i recruteze altcineva mai proactiv 🙂 )

Dacă pentru unele industrii este încă acceptabil sa pui un afiș de angajare în fereastră (un barista la o cafenea de exemplu), pentru majoritatea industriilor nu este cazul să mai vorbim despre canale de comunicare tradiționale. 

Așadar, dacă vrei să atragi cei mai buni candidați în companie, ai nevoie de o strategie de comunicare online prin care să-ți întărești brandul de angajator și să interacționezi cu potențiali candidați. Cum începi?

Stabilește-ți niște obiective SMART

În primul rând, ca să poți contura o strategie ai nevoie de obiective, de preferat SMART (specifice, măsurabile, acționabile, realiste și încadrate într-o perioadă de timp) Ce număr de candidați ți-ai propus să atragi? Câți vrei să angajezi? Ce cauți mai specific, ce calificări trebuie să aibă candidații. Mai ai nevoie și de un sistem prin care să te asiguri ca noii candidați sunt primiți corespunzător și sunt ajutați să se adapteze la noul colectiv.

Următorul pas este să stabilești responsabilii: echipa de recrutare joacă un rol cheie, dar trebuie să primească ajutor de la marketing, achiziții, branding, cu toții trebuie să se implice în procesul de recrutare

Definește-ți identitatea de angajator

Cine ar fi compania ta… dacă ar fi o persoană? Așa poți începe să spui lumii despre cum e firma. Identifică părțile bune și părțile mai puțin bune și găsește-ți o identitate și o poziționare care să te diferențieze de restul companiilor de pe piață. Ce oferi tu diferit, cum se simt oamenii când vin la birou?  Construirea unui brand de angajator și comunicarea unor mesaje sub formă de povești de succes din companie pot atrage atenția candidaților și îi pot aduce mai aproape de tine. 

Alege canalele de comunicare potrivite 

Odată ce ai stabilit identitatea și poziționarea, trebuie să le și comunici prin canalele potrivite. Platformele ca Facebook, Linkedin sau Instagram sunt locuri potrivite în care să ajungi la mulți candidați. Grupurile de Facebook, Linkedin, thread-urile de Reddit, sunt la fel, locuri bune în care poți să cauți oameni, dacă ai abordarea potrivită pentru fiecare canal în parte. Pagina de cariere trebuie să existe pe site-ul companiei, și dacă tot suntem la acest capitol, n-ar strica un și un blog în care să publici articole frecvent. Îți spunem de pe acum că anunțurile generice nu vor atrage candidații cei mai buni. Mesajele trebuie să se diferențieze printr-un ton autentic care să reflecte cultura companiei.

Te poți folosi de canalele sociale pentru a crea conținut interesant și interactiv prin care candidații să descopere care sunt beneficiile de a aplica la un anumit job, care sunt avantajele competitive oferite de firma ta, cum este cultura din interior, cum sunt colegii. Dacă publici poze și video-uri din interior, candidaților le va fi mai simplu să se imagineze în interiorul companiei și să-și dea seama dacă sunt compatibili cu o echipă.

Cei mai mulți candidați caută pe canalele de socializare profilul firmei la care aplică, deci ține paginile actualizate cu știri, evenimente, fotografii sau clipuri video. Dacă vor vedea o pagină activă vor fi mai încrezători în decizia de a aplica la un job deschis din compania ta.

Stârnește conversații cu potențialii candidați

Social media este ideală pentru a intra în contact și a construi relații cu candidații. Odată ce le-ai captat atenția, este mult mai simplu să-i ții informați în legătură cu oportunități de carieră din companie, cultură organizațională, beneficii etc. Întreabă-i ce-i doare, răspunde-le nevoilor și curiozităților și le vei capta atenția pe termen mai lung.

Conținut, design, personalizare

Imaginea online a companiei poate să fie un avantaj sau din contră, un dezavantaj în viziunea candidaților. Ai nevoie de conținut valoros, un design atractiv și personalizare a mesajelor în funcție de publicul țintă. Dacă te folosești de conținut creativ și design poți genera landing page-uri specifice, targetate pentru fiecare audiență și să le oferi candidaților o experiență digitală memorabilă. 

E-mail marketing… dar varianta friendly

Comunicarea prin e-mail rămâne o varianta foarte bună pentru recrutare. Dar, reluăm ideea importanței personalizării. E-mailurile trebuie să aibă un ton prietenos, mesajul să fie scurt, la obiect și cu respect pentru candidat. Poți include o întrebare prin care să-i stârnești interesul interlocutorlui sau să descoperi mai multe despre el. 

În concluzie…

Lumea devine tot mai digitalizată, iar recrutarea nu face o excepție. Vrei, nu vrei ești nevoit să migrezi în online, pentru că hei – tot restul lumii este acolo. Acest articol are unul introductiv care să-ți dea câteva idei și o direcție în care îți poți contura o strategie de comunicare online. Dacă ai nevoie de ajutor, contactează-ne și hai să povestim despre ce oportunități și platforme online poți explora astfel încât să atragi candidații ideali pentru echipa sau compania ta.

Post a Comment