Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us

Cum abordezi un candidat pentru prima oară?

 

Când vorbim despre recutare, vorbim în general despre comunicare, deci regulile de comunicare se aplică în toate aspectele specifice acestei meserii. La fel cum în marketing vorbim despre comunicarea către audiențe reci, calde și fierbinți, la fel putem împărți și categoriile de e-mailuri din inbox-ul unui recruiter.

Cum definești audiențele?

Audiențele “reci” sunt reprezentate de candidații care intră pentru prima dată în contact cu tine sau cu compania pe care o reprezinți. Nu au informații, sunt sceptici sau pur și simplu în necunoștință de cauză.

Candidații “calzi” sunt cei care au fost expuși la mesajele tale și sunt în stadiu de considerare, dar mai au nevoie să se gândească și să-și analizeze opțiunile. Spre final vorbim despre candidații din audiența “fierbinte”; ei sunt cei sunt la un pas distanță de a lua o decizie finală, cei care au nevoie de o extra confirmare sau stimulare pentru a fi cu adevărat hotărâți care încotro.

Acum că am făcut această introducere, credem că a devenit evident că fiecare dintre aceste audiențe are nevoie de o abordare diferită și de mesaje personalizate în funcție de nevoia lor din acel moment. Una dintre cele mai frecvente greșeli făcute de recruiteri este automatizarea mesajelor și includerea tuturor candidaților în aceeași oală, fără a ține prea mult cont de nivelul de informare, interesul sau chiar dimpotriva, dezinteresul exprimat în trecut față de un anumit rol sau o anumită companie. Și putem înțelege de ce. 

Ține cont că majoritatea candidaților sunt sceptici

Când ai petrecut mult timp căutând și răscolind Linkedin-ul pentru candidați și când în sfârșit ai un short-list excelent, apare tentația să începi să arunci cu mesaje sau e-mailuri în stânga și dreapta. Însă atunci este momentul să faci o scurtă pauză și să te gândești de două ori înainte să acționezi. Ai o singură ocazie să faci o primă impresie, deci atunci când abordezi un candidat “rece”. Gândeștete că persoana aceasta este posibil să primească zeci de mesaje pe Linkedin sau alte canale (pentru că hei, sunt candidați de top, de aceea îți dorești să intri în contact cu ei), deci trebuie să te asiguri că atragi atenția într-un mod pozitiv și îi oferi u motiv foarte bun să îți răspundă la mesaj/email/telefon.

Probabil ai tot citit despre cât de eficient este LinkedIn pentru a aborda candidați, însă fără o strategie corectă, mesaje tale o să se piardă prin inbox-uri. 

Așadar, vrem să împărtășim cu tine câteva exemple și sugestii de abordare ale candidaților “reci”, adică cei abordați pentru prima dată. 

Pasul 1 – Redactează un titlul (subject) atractiv pentru mesajul tău

Când primești un e-mail sau mesaj, ai în față doua informații care te ajută să decizi CÂND și DACĂ îl vei deschide: numele expeditorului și subiectul. Cel mai probabil persoana contactată nu te cunoaște, deci trebue să te bazezi pe subiect pentru a te asigura că mesajul tău este deschis, citit și de preferat, prioritizat.

Pasul 2 – Personalizează mesajul

Gândește-te că potențialii candidați pe care îi contactezi sunt sceptici (pentru că de cele mai multe ori sunt). Oamenii talentați, cu experiență și o prezență activă pe Linkedin pot identifica un mesaj generic de 100 de metri distanță. 

Încearcă să incluzi în mesaj o sursă de recomandare pe care ai primit-o, numele angajatorului actual sau anterior al candidatului. Poți să menționezi și poziția actuală, să dai dovadă că ai făcut un pic de research înainte și ești conștient de rolul pe care îl are persoana respectivă înainte să-i propui ceva nou.

E-mail blank template internet mail frame, vector illustration Premium Vector

Pasul 3 – Keep it simple & short

Nimeni nu are timp de pierdut, asta-i clar. Cu toții suntem ocupați și hiper-stimulați de mesaje de peste tot din mediul online. Persoana pe care o contactezi nu te cunoaște, așadar ar fi ideal să nu-i pierzi foarte mult timp. Ai la dispoziție poate 2-5 secunde să-i atragi atenția, deci poți renunță de pe acum la mesaje kilometrice sau romane cu final fericit.

Pasul 4 – Ce are de câștigat candidatul din discuție?

Formulează beneficiul principal al rolului pe care îl propui. Gândește-te bine: de ce ar fi această persoană interesată să lucreze în respectivul loc de muncă sau pentru clientul pe care îl reprezint? Dacă nu poți găsi un motiv destul de convingător, trebuie să-ți reanalizezi cu totul abordarea sau să-ți schimbi candidații țintă.

Business people at the office Free Photo

Pasul 5 – Propune un plan acționabil

Ok, ai subiect, ai mesaj personalizat, simplu și cu beneficii. Dar cum concluzionezi? Trebuie să-i spui candidatului ce vrei să se întâmple mai departe, să arunci “pisica în curtea lui”. De exemplu poți să propui un interval orar în care să vă auziți la un telefon sau o zi din săptămână în care puteți programa o discuție.

Încheie cu o întrebare specifică și pune-i un deadline. Acest lucru îl va stimula pe receptor să răspundă într-un timp mai scurt.

În încheiere…

Ce putem să-ți spunem sigur este ca nu există formulări standard sau o “rețetă de succes” în recrutare. Recomandarea noastră este să testezi mai multe variante și să înveți constant despre arta comunicării și să ții mereu în minte nevoia interlocutorului. Dacă vii la momentul potrivit la locul potrivit și pui “alifia pe rana” candidatului, șansele de succes cresc semnificativ. 

Vrei să aflii mai multe despre abordarea noastră în recrutare? Află despre serviciile Evolve Today aici. Ai vreo curiozitate? Nu ezita să ne contactezi aici

Post a Comment