Bucharest, Romania
[email protected]
+40 725 161 883
Follow Us

De ce cultura organizației trebuie să se reflecte în procesul de recrutare?

Întâmpini dificultăți în identificarea angajaților potriviți pentru afacerea ta? Sau ai observat că motivația angajaților este o problemă? Poate ar fi momentul să-ți analizezi mai îndeaproape cultura organizațională și modul în care se reflectă aceasta în procesul de recrutare. 

Ce este cultura organizațională și de ce contează?

Cultura se referă la normele și așteptările pe care le au angajații în cadrul companiei. Definește modul în care se fac lucrurile, care este dress code-ul, cum arată mobila, cum este amenajat biroul, dar și elemente intangibile precum viziunea, valorile, relațiile dintre management și echipă la muncă și în afara ei etc. Cu alte cuvinte, cultura este personalitatea companiei și diferențiatorul care îi face pe angajați să se identifice sau nu cu locul de muncă. Dacă prin cultura organizației nu reușești să-ți faci angajații să se simtă motivați și apreciați, nivelul de motivație, productivitate și performanță scade, iar ei se opresc din a evolua profesional.

În plus, cercetările arată că aspecte ale culturii organizaționale sunt direct corelate cu satisfacția și productivitatea angajaților, dar și cu strategiile de recrutare ale celor mai performante companii. 

  • 90 din angajatori spun că este foarte important să identifice candidați care sunt compatibili cu valorile și cultura companiei.
  • 73% dintre specialiștii au părăsit un job din lipsa compatibilității cu valorile și cultura organizațională.
  • 82% dintre profesioniști spun că au lucrat la o organizație unde nu le plăcea cultura organizațională.
  • 87% dintre specialiștii de resurse umane oferă induction noilor angajați despre cultura și valorile companiei, dar în același timp 67% dintre angajați spun că informațiile pe care le-au primit în induction nu au legătură cu realitatea.

Ce legătură are cultura organizațională cu recrutarea?

Cultura este un aspect central în eforturile de recrutare. Dacă organizația ta este antreprenorială, casual, fun, transparentă sau din contră – cobră și formală, acest lucru trebuie să reiasă 100% încă de la primul contact cu un potențial candidat.

Cultura unei organizații se poate folosi cu succes pentru promovarea companiei către angajați. Compatibilitatea dintre angajat și cultura organizației este la fel de importantă ca nivelul de experiență și abilitățile unui potențial candidat și reprezintă un prim filtru pentru specialistul de recrutare. Dacă un candidat nu împărtășește mentalitatea, comportamentul și valorile companiei șansele ca acesta să se adapteze sunt reduse semnificativ. 

“Cultural fit”  sau compatibilitatea unui angajat cu o cultură organizațională reprezintă “lipiciul” care ține business-ul legat.De aceea, reprezintă un aspect cheie în procesul de recrutare, dar și de retenție a angajatilor, de luat in calcul de către managerii de resurse umane. Lipsa acelui “cultural fit” poate costa organizația între 50-60% din salariul anual al angajatului. 

Așadar, dacă te gândești să începi o colaborare cu o agenție de recrutare specialiști trebuie să te asiguri că ai definit cultura organizației și o poți comunica clar către recruiter: valori, obiective, obiceiuri, comportamente, tradiții ș.a.m.d.

“Este important ca hiring managerii, managerii de recrutare și specialiștii de HR, împreună cu tot restul organizației să identifice caracteristicile definitorii pentru cultura organizațională.Dacă ai în vedere compatibilitatea cu o cultură a companiei încă din timpul procesului de recrutare, vei reuși să angajezi  profesioniști care vor înflori în noile lor roluri și vor deveni driveri pentru succesul și dezvoltarea pe termen lung a organizației tale.” –  Katie Bouton, președinte al firmei de executive search Koya Leadership Partners

Ce zici candidaților la interviu vs. Ce faci după angajarea lor?

Efortul de a construi și a menține un brand de angajator cu o cultură a companiei atragătoare va fi în zadar dacă o companie nu acționează în concordanță cu valorile sale. Atunci când iau decizia să aplice pentru un job, candidații vor să știe exact ce îi așteaptă, iar asta înseamnă mai mult decât responsabilitățile de zi cu zi. Vor să știe ce personalitate are business-ul și oamenii care lucrează acolo, dacă felul în care i-a fost “vândută” compania se reflectă și în modul în care ceilalți angajați văd lucrurile.

Dacă modul în care te prezinți reflectă sintagma “pe afară vopsit gardul, înauntru leopardul”, vei întâmpina probleme cu reputația pe termen lung și îți va scădea rata de retenție a angajatilor. Acest lucru este mai important ca niciodată, mai ales cu apariția platformelor care încurajează angajații să lase feedback-uri anonime despre locurile de muncă pe care le-au avut.

Prin construirea unei reputații pozitive, a unei culturi organizaționale solide si a unei strategii de comunicare interna potrivite, angajatorii își cresc șansele să atragă candidați de top care să fie compatibili cu echipa. Însă reputația pozitivă este o calitate construită și menținută, mai degrabă decât dobândită.

Poți lăsa recrutarea pe mâna altcuiva, fără să afecteze cultura organizationala?

Unele companii au impresia că prin externalizarea recrutării, vor apărea impedimente în transmiterea corectă a culturii organizaționale către noi candidați. Acest lucru nu este cazul, mai ales dacă alegi să colaborezi cu o agenție de recrutare cu experiență. Recruiterii profesioniști din echipa noastră înțeleg importanța compatibilității culturale și pun accent pe aceasta în fiecare pas al procesului de recrutare, astfel încât să recruteze oamenii potriviți din toate punctele de vedere.

Află mai multe despre serviciile noastre de recrutare aici. 

 

Post a Comment