Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us
5 moduri în care pandemia a schimbat așteptările angajaților despre locul de muncă.

5 moduri în care pandemia a schimbat așteptările angajaților despre locul de muncă.

Locul de muncă s-a transformat mult datorită crizei Covid-19. Pandemia a provocat multe schimbări asupra locurilor de muncă, iar tranzițiile în carieră au atins un număr record. Toate aceste lucruri se întâmplă în contextul în care atragerea și recrutarea de profesioniști, precum și întregul proces de recrutare, se întâmplă aproape exclusiv remote.

Mai mult, pandemia a dovedit angajatorilor că există alternative care le oferă angajaților libertatea să lucreze din spații diferite, în funcție de nevoi și preferințe. 

În acest articol vom prezenta 5 moduri în care pandemia a schimbat așteptările angajaților despre job și cum pot angajatorii și specialiști de recrutare să se adapteze la ele.

1. Angajații vor acces la dezvoltare profesională și evoluție profesională.

Un studiu din Marea Britanie arată că 77% din millennials sunt în căutarea unui nou job și se estimează că 2,5 milioane de executivi și manageri își vor da demisiile în următoarea jumătate de an. 

Alți 62% dintre executivi și manageri seniori plănuiesc să facă o schimbare în carieră în următorul an și majoritatea au început deja căutările. Pandemia i-a determinat și pe managerii seniori să-și reevalueze cariera, mai ales că 75% dintre ei au avut reduceri salariale, fiind categoria cu cele mai mari salarii. 

Potrivit aceluiași studiu, afacerile care nu sunt capabile să-și rețină executivii și managerii în interiorul organizațiilor, vor avea de plătit costuri de aproximativ 33% din valoarea salariilor anuale pentru a putea acoperi recrutarea de specialiști, costurile de training și induction pentru noii angajați, cât și pentru a susține perioadele de productivitate scăzută din timpul proceselor de recrutare intensive.

Așadar, dacă organizațiile nu fac o prioritate din oferirea de programe de consiliere vocațională, dezvoltare în carieră și retenție pentru angajații seniori, șansele sunt că vor suferi pierderi semnificative, atât din punct de vedere financiar cât și de personal specializat.

2. Nu este nevoie să fii la locul de muncă 5 zile pe săptămână, de la 9 la 6.

Pandemia a dovedit că se poate, iar acum mulți oameni au așteptarea să lucreze remote (sau hybrid). Pentru industriile în care regimul work from home este posibil, există așteptarea implicită din partea candidaților ca o companie să ofere opțiunea de a munci la distanță sau într-un sistem hibrid.

Munca remote a lărgit semnificativ pool-ul de talente din care recruiterii pot selecta profesioniști, indiferent de locație.

Conferințele video și alte unelte de colaborare online permit oamenilor să lucreze de pretutindeni. Un studiu arată că angajații vor să lucreze cel puțin 2,5 zile pe săptămână de acasă, chiar și după trecerea pandemiei (dublu de cât se așteptau înainte) și 71% au așteptarea să aibă programe mai flexibile de lucru.

Dacă din punctul de vedere al managementului tradițional acest lucru vine cu semne de întrebare, beneficiile muncii remote vorbesc de la sine și tot mai multe companii se bucură de lărgirea pool-ului de candidați din care pot să facă recrutarea si selectia personalului

3. Cultură organizațională și beneficii extrasalariale la locul de muncă.

n perioada următoare, pe piața forței de muncă va fi în continuare prezentă o competiție acerbă pe zona de talent acquisition.De aceea, angajatorii trebuie să ia în considerare consolidarea culturii organizaționale, definirea clară a misiunii, valorilor și obiectivelor cât și să ofere creșteri salariale sau bonusuri atractive.

De exemplu, beneficiile extrasalariale precum asigurarea medicală privată, cursuri și training-uri plătite de companie, bonuri de masă, mai multe zile libere sau flexibilitatea mai mare pentru părinți sunt doar câteva exemple de acțiuni care contribuie la atragerea și retenția de oameni talentați.

4. Tranziție către job-uri mai bine plătite.

Probabil cea mai mare provocare referitoare la locul de muncă a fost resimțită de cei 60% dintre angajații care nu pot lucra de acasă. 1 din 4 angajați lucrează în transport, servicii legate de mâncare, curățenie, mentenanță, retail și îngrijire personală, iar muncitorii din aceste locuri de muncă se vor concentra tot mai mult pe educație și training-uri pentru a tranziționa ulterior spre locuri de muncă mai bine plătite.

5. Sănătatea și siguranța angajaților: o prioritate de top.

Sănătatea și siguranța angajaților au ajuns, acum mai mult ca niciodată în fruntea priorităților. Chiar dacă multe companii au politici pentru a proteja angajații, criza epidemiologică a adus sănătatea angajaților în centrul culturii organizaționale. În această criză, liderii au înțeles cât de crucială este conexiunea, interacțiunea umană, dar și siguranța psihologică și fizică la job.

În concluzie

De la business-uri la indivizi, pandemia ne-a afectat pe toți. În timp ce multe companii încă se adaptează, alte companii au întors situația în propriul avantaj și se bucură de aspecte pozitive care au rezultat din situația globală.

Așteptările legate de muncă s-au modificat și continuă să se modifice în multe feluri, iar singurul mod prin care companiile pot rămâne competitive pe piață, este să le accepte, să le integreze în cultura organizației și să rămână flexibile și agile.

 

Află mai multe despre evoluția pieței de muncă din România dar și multe alte articole utile despre recrutare, HR, cultură organizațională și dezvoltare în carieră pe blogul nostru

 

Post a Comment