Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us

6 sfaturi despre cum să comunici eficient cu echipa ta remote

Comunicarea cu echipele remote este una dintre cele mai mari provocări de când situația globală ne-a forțat pe majoritatea să muncim de acasă. Cultura office-less duce la pierderea nuanțelor din comunicare care pot fi transmise față în față și ridică următoarea problemă: cum putem construim o cultura organizațională când nu mai merge nimeni la birou?

Este destul de evident faptul că echipele remote au nevoie să-și dezvolte (noi) abilități de colaborare. Ce lipsește din mesaje, emailuri, call-uri, Zoom-uri, Skype-uri sau Slack-uri? Limbajul corpului. Tonul sau formalitatea unui email pot fi lăsate libere interpretării, care crează anxietăți, duce la scăderea moralului, al interesului acordat, al productivității și inovației. 

Soluțiile la eficientizarea comunicării pentru echipele remote, credem noi că nu vor veni din dezvoltarea de noi tehnologii ci din înțelegerea noilor reguli de interacțiune.

Creează oportunități de interacțiune socială remote

Tensiunile de la munca se pot rezolva adesea prin discuțiile informale între colegi, pe subiecte care nu țin de responsabilitățile de la muncă. Nevoia de socializare nu a dispărut odată cu schimbarea locului de desfășurare a muncii, deci există nevoia de adaptare. Chiar dacă sună puțin artificial sau forțat, un pizza party în fața camerei alături de colegi poate fi un prilej de socializare și accentuează sentimentul de apartentență la echipă. 

Stabilește niște rutine

Într-un moment global presărat de imprevizibil și schimbare continuă, nevoia de predictibilitate și structură este crucială. Nu știm ce se întâmplă mâine, poimâine. Însă, un program bine stabilit și niște rutine cu echipa, pot să te țină mai activ, mai creativ și mai implicat. O ședință fulger de 15 minute în fiecare dimineață pentru a verifica statusul proiectelor sau participarea la un curs online o dată pe săptămână poate oferi conexiune și siguranță într-un moment de schimbare forțată prin care trece echipa. 

Promovează optimismul

Optimismul se transmite de la om la om. Iar echipele care reușesc să-și păstreze optimismul și simțul umorului chiar și în condiții de stres, chiar și remote – vor reuși să mențină o comunicare eficientă și productivitatea ridicată. Un mediu de lucru optimist dezgheață inițativele și creativitatea. Deci la următorul meeting spune gluma aia ce-ai citi-o pe net și colegilor și hai să ne mai descrețim puțin frunțile.

O metodă bună prin care poți să îmbunătățești colaborarea este să adaugi puțin fun în ecuație. Doar pentru că toată lumea lucrează de acasa nu înseamnă că firma nu mai trebuie să sărbătorească zile de naștere sau să stea la o poveste lângă „dozatorul de apă”.

Sărbătorește micile victorii

Când lucrezi de acasă, te poți simți deconectat de colegi, sau poți simți că munca ta nu este apreciată suficient. Această stare de izolare poate fi prevenită dacă echipa face un efort pentru recunoașterea realizărilor celorlalți și sărbătorirea micilor victorii. Poate fi un scurt mesaj de mulțumire pe Slack sau un email. Echipa se va simți mult mai energizată dacă primește asigurarea că lucrează în continuare pentru același scop comun.

Nu uita să sărbătorești reușitele echipei și premiază cel mai simpatic cățel care a intervenit în ședința de luni dimineață…de ce nu?

Încurajează sesiunile de feedback și discuție

Dacă un coleg este foarte ocupat, va avea tendința să fie de acord cu ce se discută doar ca să încheie discuția mai repede. Totuși, este foarte important sa încurajezi discuția și să creezi oportunități în care colegii să pună întrebări, să-și exprime părerea, feedback-ul și să aibă o înțelegere clară asupra ce se întâmplă. 

Alege platformele și tehnologiile potrivite

Platformele de colaborare și productivitatea sunt pe piață de când lumea. Însă, în situația actuala tot mai multe echipe au început să adopte tehnologii care să le ajute să comunice și să se organizeze mai bine. Trello, Teamwork, Asana, Slack, Zoom sau Skype sunt doar câteva dintre cele mai populare unelte de comunicare și organizare care fac viața echipelor remote mai ușoară.

În concluzie…

Munca la distanță poate fi frumoasă și plină de satisfacție dacă toate părțile rămân implicate și comunică eficient. Urmărește aceste sfaturi și vei observa că te vei simți mai aproape de echipă, chiar și metaforic. Ne-a scăpat ceva? Tu cum reușești să menții o comunicare eficientă cu echipa ta remote?

Post a Comment