Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us
LUCRURI PE CARE UN SPECIALIST DE RECRUTARE TREBUIE SA LE STIE DESPRE RECRUTAREA REMOTE

6 lucruri pe care orice specialist de recrutare trebuie să le știe despre recrutarea remote

Munca remote este atrăgătoare pentru mulți angajatori, iar anul trecut a dovedit faptul că oamenii pot fi productivi și performanți chiar și atunci când lucrează de acasă. Avantajul recrutării pentru remote este că poți alege dintr-un pool de talente potrivite pentru un rol, indiferent de poziționarea geografică. Talentele de top de pe tot globul devin accesibile cu ajutorul tehnologiei.  Pe lângă asta, beneficiul pentru candidați este că pot să obțină jobul dorit, fără să fie nevoie să se relocheze. 

Adoptarea tacticilor de recrutare la distanță este foarte importantă acum, pentru că multe organizații globale sunt în tranziție de la munca on-side la munca remote, în urma crizei Covid-19.

Având în vedere aceste avantaje ale recrutării pentru munca remote, dar și trendul ascendent pentru munca de acasă care continuă și în anul 2021, ți-am pregătit un mic ghid cu lucruri esențiale de reținut pentru un specialist în recrutare.

1. Trebuie să lucrezi la construirea unui brand puternic de angajator, în online

O reputație de angajator bună te va ajuta să atragi către tine oameni talentați și calificați. Dacă pentru recrutarea locală ai avantajul că oamenii deja te cunosc, vorbesc despre tine sau au auzit despre un rol deschis din vorbă-n-vorbă, la recrutarea remote aceste avantaje dispar. În cazul recrutării la distanță, candidații află mai multe despre tine din prezență digitală. 

De asta este important să-ți arăți “fața” în online și să demonstrezi că ești demn de încredere, să comunici deschis despre cultura organizației și să le oferi candidaților contextul în care se pot imagina în interiorul echipei tale. De exemplu, poți creea pagini informative de carieră pe site, sau poți comunica mai des pe rețelele de socializare despre activitățile din firmă.

2. Descrie într-un mod foarte clar modul de lucru

Oferă detalii despre modul de lucru. Persoanele care lucrează remote au așteptarea să afle din start ce obligații și responsabilități au, ce nivel de flexibilitate oferă compania și dacă se poate să vadă cum arată o zi din munca angajaților la firma respectivă. 

Definește ce înseamnă “remote” pentru compania angajatoare. Pentru unele companii, “remote” nu înseamnă că staff-ul lucrează de acasă 100% din timp. Este posibil să fie nevoie să vină la birou câteva zile pe lună pentru ședințe sau cursuri de pregătire/training-uri. Aceste aspecte trebuie clarificate chiar de la început.

De asemenea, definește ce înseamnă flexibil. Vorbim despre un job remote pe perioada pandemiei? Ce se întâmplă după ce lucrurile revin la normal? Dacă natura remote a jobului este temporară, asigură-te că acest aspect reiese foarte clar din anunțul de angajare.

3. Creează o experiența bună pentru candidat

Chiar dacă interviul se întâmplă online, încearcă să creezi o atmosferă cât mai plăcută. Astfel te asiguri că și candidatul este relaxat și îți poate arăta adevăratele lui calități. Interacțiunea fața în față este importantă pentru stabilirea unui raport, însă dacă acesta nu este posibil, organizează o video-conferință de prezentare. Astfel ai ocazia să observi limbajul corpului, dar și nivelul de experiență în comunicarea prin platforme online (aspect foarte important pentru angajații remote).

Dacă ai ocazia, poți face inclusiv un tur virtual al biroului, poți prezenta echipa de management și aspecte ale culturii organizaționale. 

4. Folosește cuvintele cheie potrivite

Adaugă cuvintele cheie potrivite prin care să-ți optimizezi anunțul pentru motoarele de căutare. La fel cum folosești titluri sugestive pentru job-uri, adaugă și cuvântul remote în descrierea postului. Folosirea cuvintelor potrivite îi face pe candidați să înțeleagă din start la ce aplică. Iată câteva cuvinte cheie pe care le poți folosi: munca de acasă, muncă remote, lucrează de oriunde, biroul de acasă, job virtual, firmă remote.

5. Caută abilități esențiale pentru munca remote

Abilitatea de a munci autonom, abilitățile de colaborare și comunicarea proactivă sunt doar câteva abilități absolut necesare pentru un angajat remote. Dacă angajezi pe cineva remote, trebuie să te asiguri că sunt capabili să-și gestioneze singuri timpul și să ia decizii independente. Vrei să găsești persoane deschise la minte, adaptabile și cu abilități bune de project management. De asemenea, pentru că nu va fi în același loc cu ceilalți, comunicarea este esențială pentru a păstra direcția bună în dezvoltarea proiectului/echipei.

Caută persoane care se descurcă să articuleze idei în scris, dar și care au abilitatea de a asculta cu atenție. 

6. Pune întrebările potrivite

Atunci când recrutezi pentru o firmă cu roluri remote, trebuie să descoperi niște aspecte ce țin de motivația și autonomia candidatului. Iată câteva întrebări care pot aduce la suprafață informațiile pe care le cauți:

  • Cum te menții optimist/motivat atunci când lucrezi de acasă?
  • În ce parte a zilei te simți mai energizat și mai productiv?
  • Care ți se pare cel mai mare avantaj / dezavantaj să lucrezi de acasă?
  • Ce ai face dacă managerul tău ar fi absent și ar trebui să iei o decizie în legătură cu…?
  • Care sunt 3 acțiuni pe care le-ai desfășurat în ultimul an pentru evoluția personală?
  • Cum ai descrie spațiul tău de muncă remote?
  • Cum prioritizezi proiectele atunci când ai o listă lungă de “to-do”?

Recrutarea la distanță este o tendință pe care nu o mai putem ignora. Cu puțină deschidere și evoluție, o echipa de HR se poate adapta rapid pentru dinamica actuală a pieței de muncă.

Ești în căutare de angajați remote? Agenția de recrutare Evolve Today te poate ajuta să atragi talente de top, prin servicii de specializate de headhunting, recrutare IT, corporate, executive search, recrutare specialiști și recrutare personal de la junior la middle și top management.

Hai să stabilim o discuție și să vedem cum putem să atragem talente de top în echipa ta!

Post a Comment