Categorii
Angajare Cultură organizațională Domeniul IT Interivuri Recrutare

5 schimbări mentale care te vor face fericit la job

Câteva sfaturi utile pentru a-ți găsi un loc de muncă la distanță, avantajele și dezavantajele unui job remote.

Este destul de ușor să pici într-o rutină zilnică care să te facă treptat nefericit și lipsit de motivație. Antreprenorii și angajații de-o potrivă pot să evite aceste momente prin pregătire mentală și emoțională, dar și prin schimbări de mentalitate care să creeze puntea dintre așteptări și realitate.

În lumea modernă a muncii, multe persoane se confruntă cu stres, agitație și lipsa de satisfacție în ceea ce privește munca lor. Cu toate acestea, există anumite schimbări pe care le poți face pentru a îmbunătăți această situație și pentru a te simți mai fericit și împlinit la job. În acest articol, vom explora cinci astfel de schimbări mentale pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți perspectiva și pentru a-ți crește nivelul de satisfacție la locul de muncă. 

De la adoptarea unei atitudini pozitive la gestionarea eficientă a timpului și a priorităților, aceste schimbări mentale pot avea un impact semnificativ asupra vieții tale profesionale și personale. 

1. Alinează-ți motivațiile interne cu realitatea externă de la locul de muncă

Atunci când îți dai seama care este sensul mai profund al muncii tale, devine mai ușor să te trezești în fiecare zi cu energie și să lucrezi pentru a-ți atinge obiectivele. Chiar și sarcinile care nu îți aduc satisfacție imediată capătă mai mult sens atunci când privești imaginea de ansamblu. Folosește-te de conceptul japonez ikigai să accesezi motivația interioară care îți aduce sens și împlinire. La baza acestui concept se află 4 întrebări principale: Ce iubești? La ce te pricepi cel mai bine? Pentru ce ai putea fi plătit? Ce are nevoie lumea? La intersecția acestor întrebări se află cariera ta, sau punctul din care poți fi tu însuți la muncă și poți crea valoare pentru tine și pentru alți oameni. 

Se poate întâmpla să fi construit în mintea ta o imagine nerealistă asupra vieții, însă această fantezie nu corespunde cu momentul prezent. Așa că, pe lângă munca pe care trebuie să o depui pentru autocunoaștere, privește și în exteriorul tău. Vorbește cu oameni care sunt în jobul tau ideal și conturează-ți o perspectivă cât mai realistă cu putință. 

Mai multe despre cum să-ți reinventezi cariera afli dintr-un alt articol pe blogul de recrutare Evolve Today.

2. Lucrează activ la menținerea motivației și adoptă o perspectivă pozitivă la job

Orice job sau activitate antreprenorială are un nivel mare de energie și încredere la început, după care apar îndoielile și entuziasmul dispare treptat. Pentru a-și menține motivația, oamenii de succes își reamintesc de capacitățile și rezultatele lor din trecut și le folosesc ca un punct de plecare în rezolvarea oricăror provocări care apar pe parcurs.

Gândește-te la cel mai satisfăcător moment din trecutul tău profesional, cele mai de succes proiecte și cum le-ai realizat. Pe ce abilități te-ai bazat? Ce ai învățat din ele? Care a fost impactul? Ce oportunități au deschis aceste realizări?

Aceste informații îți oferă toate resursele de care ai nevoie să treci la pasul următor. O dată ce le-ai notat, poți să le folosești pentru a te menține într-un mindset de învingător.

În plus, pentru a fi mai fericit la locul de muncă este să adopți o perspectivă mai pozitivă. Acest lucru poate fi dificil în situații stresante, dar încearcă să vezi partea bună a lucrurilor și să te concentrezi pe ceea ce merge bine. În loc să te concentrezi pe aspectele negative, privește orice situație ca pe o oportunitate de a-ți dezvolta abilitățile și de-ți atinge potențialul.

3. Cere ajutorul și deleagă responsabilități

Mulți dintre noi avem tendința să rezolvăm problemele pe cont propriu și să ne bazăm exclusiv pe propria persoană. Însă munca independentă poate limita ideile, creativitatea, productivitatea sau oportunitățile de evoluție. O echipă pe care te poți baza îți oferă susținerea și resursele pentru a accesa noi skill-uri, perspective și îți crește per total șansele de succes.

O abilitate cheie pentru orice manager sau lider este să poată lucra eficient cu echipa și să poată delega responsabilitățile pentru a obține cele mai bune rezultate profesionale. 

Primul pas pentru a lucra eficient cu echipa ta este să înțelegi nevoile și abilitățile fiecărui membru al echipei. Încearcă să descoperi care sunt punctele forte ale oamenilor din echipa ta, ce sarcini își doresc să îndeplinească și cum poți să le oferi oportunități de dezvoltare profesională. Înțelegerea nevoilor și abilităților fiecărui membru al echipei tale te va ajuta să delegi în mod eficient și să te asiguri că fiecare membru al echipei se simte apreciat și împlinit.

4. Gestionează eficient timpul și prioritățile

Uneori, lucrurile pot deveni copleșitoare la locul de muncă, iar sarcinile multiple și termenele limită pot face ca munca să devină stresantă și neplăcută. Gestionarea eficientă a timpului și a priorităților poate ajuta la reducerea stresului și la îmbunătățirea performanțelor. Începeți prin stabilirea obiectivelor clare și prioritizarea sarcinilor în funcție de importanță și de termenele limită. Această listă poate fi realizată zilnic sau săptămânal și poate fi actualizată în funcție de nevoi.

După ce ți-ai priorizat sarcinile, creează-ți un program zilnic sau săptămânal pentru a-ți ajuta să te organizezi și să îți gestionezi timpul în mod eficient. Asigură-te că îți iei în considerare prioritățile și timpul necesar pentru a finaliza fiecare sarcină și încercă să nu amâni ce ai de făcut. Amânarea poate duce la un sentiment de copleșire și la stres suplimentar. Fă tot posibilul să îți gestionezi timpul astfel încât să finalizezi sarcinile înainte de termenul limită.

Este important să îți iei pauze regulate pentru a-ți reîncărca bateriile și pentru a evita burnout-ul. Fă o pauză scurtă între sarcini și ia o pauză mai lungă în timpul zilei pentru a-ți relaxa mintea și corpul.

Află cum să-ți menții concentrarea la job prin alt articol de pe blogul de HR Evolve Today.

5. Fii recunoscător pentru ceea ce ai

Probabil ai auzit de mai multe ori că ar trebui să practici recunoștința în fiecare zi. Alocă-ți 2 minute și scrie într-o agendă câteva lucruri pentru care ești recunoscător pentru că acest lucru s-ar putea să-ți reconfigureze creierul. Cum funcționează asta? Atunci când te gândești la lucrurile pentru care ești recunoscător, se creează noi sinapse neuronale care în timp devin modul tău de a privi lumea. După un timp vei vedea tot mai multe lucruri pozitive în jurul tău, fără să fie nevoie să le cauți prea mult, iar acest lucru te va face mai fericit și mai optimist.

Dacă totuși simți că locul tău actual de muncă nu îți mai oferă satisfacția și împlinirea de care ai nevoie, ia legătura cu echipa de recruiteri profesioniști Evolve Today și descoperă joburile disponibile pentru industria IT sau alte roluri pentru specialiști.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *