Bucharest, Romania
office@evolvetoday.ro
+40 725 161 883
Follow Us
Image Alt

Evolve Today

4 sfaturi din partea unui recruiter pentru un profil de Linkedin atrăgător

De cele mai multe ori, prima impresie inainte de un inverviu este cea digitala. Iar Linkedin a devenit canalul in care cei care cauta job si recruiterii petrec tot mai mult timp cautand, analizand si comparand oameni, job-uri, companii. Tocmai de aceea, un profil de Linkedin bine organizat functioneaza ca o carte de vizita care iti poate asigura o invitatie la interviu si iti poate deschide noi ferestre profesionale.

Ca sa te ajutam sa-ti construiesti un profl de Linkedin complet si atragator, ti-am pregatit cateva idei si sfaturi care te vor ajuta sa iti conturezi brandul personal si sa stralucesti in online.

 

1. Actualizeaza-ti titlul profesional

Multi oameni uita sa isi actualizeze profilul. Fie ca esti la inceput de cariera, daca incepi un job nou sau cauti oportunitati noi, nu ai nici o scuza sa nu ai informatii actualizate pe profil.

Titlul profesional sau “Prosessional Headline” este primul lucru pe care il vad oamenii inainte sa dea click pe profilul tau. Titlul poate fi doar denumirea pozitiei tale de la momentul respectiv, dar poti sa te duci un pas mai departe si sa adaugi cuvinte care iti evidentiaza expertiza.

Pe scurt, titlul profilului tau transmite cine esti, cu ce te ocupi si de ce oamenii ar trebui sa se conecteze cu tine. Totodata titlul poate raspunde la intrebarea “so what?”. Recruiterii scaneaza zilnic prin zeci de profiluri foarte rapid – de ce crezi ca ar trebui sa isi opreasca privirea asupra profilului tau? Daca iti doresti ca profilul tau sa iasa in evidenta, trebuie sa incluzi in titlu informatie cat mai relevanta si completa. Iata un exemplu:

PMP-certified project manager – Known for successfully leading multi-million dollar projects in developing countries.

Acest titlu raspunde la intrebarile: Ce? Pentru ce? De ce? Unde? – ceea ce starneste curiozitatea pentru explorarea celorlalte sectiuni din profilul de Linkedin si iti creste sansele de interactiune pe Linkedin.

2. Adauga o fotografie de profil si de cover

Profilurile de Linkedin care au fotografie au sanse de 11 mai mari sa fie vizualizate. Daca inca nu ai fotografie de profil, e momentul sa iti organizezi o sedinta foto! Tine cont ca fotografia de pe Linkedin nu ar trebui sa fie de acum 20 de ani, nu este o fotografie pentru un site de matrimoniale sau de Facebook. Linkedin nu este un loc nici pentru poze de cuplu, de familie sau selfie-uri cu pisica. Adauga o fotografie profesionala, in care ai o expresie placuta si esti imbracat corespunzator pentru industria in care activezi.

Tine cont ca recruiterii nu stau pe Linkedin pentru a judeca oamenii dupa aspect, insa este in natura umana sa iti formezi o impresie atunci cand vezi fotografia cuiva. Majoritatea oamenilor au gandire vizuala si memorie fotografica; de aceea reactioneaza puternic la imagini, chiar si in mod subconstient.

Si fotografia de cover merita actualizata pentru ca ii ofera profilului tau mai multa personalitate. Rezolutia recomandata pentru cover este de 1400×425 pixeli, in format PNG, JPG sau GIF.

Daca ai acoperit cu succes punctele 1 si 2, o sa incepi sa observi mai multe click-uri catre profilul tau. Odata ajunsi pe un profil, recruiterii scaneaza mai departe pentru a identifica potentiali candidati. Ofera-le informatii valoroase care te vor pune in top.

 

3. Transforma-ti profilul in mai mult decat un CV

Multi oameni fac greseala sa considere profilul de Linkedin ca fiind doar un spatiu virtual in care se pune CV-ul. Aceasta este doar o parte, insa exista potential pentru mult mai mult. Pe langa sumar si zonele in care iti descrii experientele profesionale, exista alte sectiuni in care poti completa cu abilitati, interese, studii si realizari.

Un profil de Linkedin complet nu ajuta doar recruiterii sa te gaseasca mai usor; Linkedin chiar favorizeaza profilele complete si le urca in topul cautarilor. Se estimeaza ca doar 50,5% din utilizatorii Linkedin dedica timp sa completeze fiecare sectiune. Asta inseamna ca mai bine de jumatate din utilizatorii Linkedin nu folosesc platforma la adevaratul sau potential.

 

4. Obtine recomandari de la colegi si manageri

Recomandarile sunt eficiente pentru ca ofera un insight din partea celor care au lucrat in trecut cu tine si iti cunosc partile bune. Iti ofera un plus de credibilitate in fata recruiterilor si potentialilor angajatori.

Obtinerea recomandarilor este mai simpla decat crezi: trebuie sa faci o lista de 10 persoane cu care ai lucrat foarte bine in trecut si crezi ca au ramas cu o impresie pozitiva despre tine. Pot fi colegi, manageri, profesori etc. Apoi le adresezi un mail sau un mesaj pe Linkedin prin care ii rogi sa iti faca o recomandare. Iata mai jos un exemplu de mesaj pe care il poti personaliza in functie de relatia ta cu receptorul si industria in care activezi:

“Buna X! Lucrez la imbunatatirea profilului meu de Linkedin si unul dintre obiectivele mele este sa obtin cateva recomandari din partea colegilor care ma cunosc si alaturi de care am lucrat bine. Crezi ca ai putea sa ma ajuti te rog cu o recomandare? Pot sa iti ofer o recomandare in schimb, daca iti doresti si tu asta. Astept cu drag vesti de la tine!”

Acest mesaj nu va functiona de fiecare data, insa merita incercat pentru ca recomandarile vor oferi un plus de credibilitate profilului tau de Linkedin.

 

Pentru tine care este cea mai utila functionalitate a Linkedin-ului? Spune-ne in sectiunea de comentarii.

Post a Comment